아무말 대잔치

사일런트 힐 2 리메이크 카메라 시점에 관한 이야기

ChiefSmith 2024. 10. 14. 19:22

본문 내용중 일부

 

Tsuboyama added: “The thing to note is the change in camera (perspective). The change in playable camera has a significant impact on many aspects, combat, level design, art creation, etc. While the impact on the story may be relatively small, it brings a big change to the playfeel of the game.

“To be honest, I’m not satisfied with the playable camera from 23 years ago. Depth and angle were limited by the processing load. It was a continuous process of hard work that was not rewarded. But that was the limit.

“The over-the-shoulder view definitely adds to the sense of realism. In other words, it makes me want to try playing the even more immersive remake of Silent Hill 2!!!”

 

내용을 요약하면 오리지널 클래식 사일런트 힐 2 디렉터 츠보야마는 23년만에 나온 리메이크 작에 대해 매우 만족해 한다는 것.

그리고 바뀐 카메라 시점에 대해 매우 만족해 하며 23년 전 오리지널 작품은 고정된 카메라 시점등을 사용했는데 그 이유가 하드웨어의 한계 때문에 그랬다고 말했다.

즉 오리지널 사일런트 힐 2 의 카메라 시점이 그랬던 것은 게임 플레이성을 높이기 위해서라기 보다는 하드웨어의 한계 때문에 어쩔 수 없이 선택한 방식이라는 것을 알 수 있고 더 넓게 본다면 그때 당시 나왔던 이런 종류의 카메라 시점 게임들 또한 하드웨어의 한계 때문에 해당 방식을 채택했다는 것을 간접적으로 짐작할수 있다.

 

원본 링크 : https://www.videogameschronicle.com/news/original-silent-hill-2-director-very-happy-with-bloobers-remake/